Voor lesweek 2, moesten wij (lees leerlingen) elkaar feedback geven. Dit is best lastig aangezien je je klasgenootjes niet wilt afkraken, maar elkaar juist wilt verbeteren. Hoe breng je feedback op zo'n manier dat er een positieve draai aan kan worden gegeven? "Dit is niet heel best, maar op dit punt blink je juist weer uit" of "Dit en dit is niet goed, maar op deze manier kan je het gemakkelijk goed maken." Is bijvoorbeeld veel fijner dan wanneer er alleen wordt gekeken naar de negatieve punten. Ik had feedback gekregen van twee leerlingen uit de andere klas, A1. Dominique en Stijn hebben allebei mijn profiel bekeken en hier hun mening over gegeven. Deze mening kwam vrij overheen, daarom benoem ik deze ook samen.
Ze waren het er beide over eens dat de voorpagina en de voorstel pagina goed in elkaar zaten. Het was duidelijk, netjes en je zag in één opslag met wie je te maken had. Ik heb hier zelfs nog complimenten voor gekregen, je zag mijn karakter terug in deze pagina's en je kon zien dat ik mijn best hier op had gedaan. Het idee van alle pop-opdrachten in een blog zetten vonden ze ook erg slim, net als bij mijn bewijzen. Alleen waren de pagina's met leerdoelen erop niet veel zeggend, niet boeiend, een beetje kaal. Het karakter dat je eerder terug zag in mijn pagina was daar totaal verdwenen, het was recht-toe-recht-aan en erg kaal. Ze raadde aan hier ook plaatjes bij te gebruiken, zodat het meer eigen werd. Ook mocht het minder slordig, net als eerder aangegeven, mochten de leerdoelen iets duidelijker.
Reactie plaatsen
Reacties